Fii Creativ

Metode prin care poti creste profitul companiei

Exista o multime de indicatori ce pot ajuta la evaluarea financiara a unei firme, insa, atunci cand vorbim despre succesul unui busines, cel mai des, luam in considerare profitul net. In economia capitalista, regula fundamentala a afacerilor este aceea ca daca o companie nu poate produce profit nu va supravietui pe piata. Prin urmare, firmele urmeaza principii diferite, pentru a-si maximiza castigurile. Profitul reprezinta rezultatul activitatii tale comerciale si dovada ca toate resursele sunt folosite in mod rational si eficient. Desi, nu exista o formula simpla si rapida prin care sa-si poti majora veniturile, poti lua in calcul mai multe metode care conduc la cresterea profitului companiei tale:

1. Acorda atentie cheltuielilor

Primul lucru pe care trebuie sa-l iei in considerare, daca vrei sa-ti maximizezi castigul, este optimizarea costurilor. In calitate de proprietar de afacere, trebuie sa stii, intotdeauna, cum sunt cheltuiti banii firmei. In acest sens, pune pe hartie toate costurile directe si indirecte ale societatii, ca sa intelegi mai bine unde pot fi aplicate reduceri ca sa poti schimba cifrele din contabilitate. In cazul cheltuielilor directe, fa controale de stoc pentru reducerea inventarului si negociaza cu furnizorii, ca sa scazi costurile sau sa diminuezi cheltuielile de operare care influenteaza profitul. Daca vorbim de costuri indirecte, atunci ia in considerare urmarirea deseurilor, greselile angajatilor sau cheltuielile de care firma nu are, neaparat, nevoie.

De asemenea, afla ce inseamna amortizarea si tine cont de aceasta, atunci cand sunt inregistrate anumite bunuri in contabilitate. De pilda, exista diferente intre mijloacele fixe si obiectele de inventar, iar modul in care sunt trecute in evidenta firmei influenteaza profitul pe termen scurt sau intr-o perioada mai lunga de timp.

2. Incearca sa cresti vanzarile

Fara indoiala, orice antreprenor ia in considerare acest aspect, atunci cand vrea sa-si majoreze profitul. Insa, nu este deloc simplu sa gasesti un raspuns la intrebarea „cum pot vinde mai mult”, nu-i asa? Ca sa impulsionezi vanzarile, trebuie sa iei in calcul mai multe lucruri: cresterea numarului de clienti, extinderea canalelor de distributie, marirea gamei de produse, monitorizarea performantei angajatilor, intensificarea eforturilor de marketing, cresterea preturilor sau, dimpotriva, oferirea unor discounturi sau promotii care sa stimuleze vanzarile. Practic, ai nevoie de o strategie foarte bine pusa la punct care sa includa o cercetare de piata si toate aceste detalii mentionate mai sus deoarece fiecare dintre ele influenteaza puternic vanzarile firmei si, implicit, profitul acesteia. Nu trebuie sa aspiri la cresterea vanzarilor intr-un procent astronomic. Trebuie sa te concentrezi, mai degraba, pe majorarea valorii medii a fiecarei vanzari in parte.

3. Extinde activitatea companiei pe piata

Cu siguranta, extinderea activitatii pe piata poate creste profitabilitatea firmei tale, doar ca este un pas riscant si trebuie sa analizezi orice aspect, inainte de a face asta. Spre exemplu, poti creste activitatea companiei pe o piata noua sau sa maresti numarul de produse comercializate ori servicii prestate, astfel incat sa completezi oferta societatii tale. Ia in considerare ca vanzarea de produse/servicii care nu au legatura intre ele nu prea functioneaza. Asocierile si parteneriatele de afaceri te pot ajuta sa te extinzi sau sa intri pe o piata noua. Totodata, francizarea afacerii tale se poate dovedi avantajoasa pentru cresterea profitului firmei. De fapt, deschiderea unor noi filiale ale aceluiasi business te poate ajuta sa-ti testezi modelul de afacere si sa identifici problemele din sistem.

4. Externalizeaza anumite servicii din cadrul firmei

Atunci cand iei in calcul reducerea costurilor, concentreaza-ti atentia, in primul rand, asupra organizarii administrative. Sunt foarte multe servicii in cadrul unei companii ce pot fi externalizate, pentru diminuarea cheltuielilor. In zilele noastre, cand fluctuatia de personal este atat de mare, poti face economii renuntand la procesul de recrutare, angajare si instruire a personalului. Externalizarea serviciilor de contabilitate, resurse umane, IT sau marketing te poate ajuta sa tii costurile sub control, sa reduci cheltuielile cu personalul, sa optimizezi activitatea firmei si sa beneficiezi de servicii de calitate.

Acestea sunt cele mai importante masuri pe care le poti aplica pentru cresterea profitului. Cu siguranta, sunt o multime de alte lucruri care pot fi luate in calcul in scopul majorarii veniturilor, insa, daca gestionezi eficient reducerea costurilor si cresterea vanzarilor, vei avea foarte mult de castigat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *